Cei mai mari importatori independenti de componente auto, Autonet, Augsburg International, AD AutoTotal, Meteor si Elit Romania, au rulat anul trecut afaceri de un sfert de miliard de euro, adica 25% din intreaga piata de profil, scrie revista BUSINESS Magazin.
"Piata de componente auto a crescut vertiginos pana in 2009 si toti jucatorii aveau cresteri de doua cifre", spune Zoltan Andrasy, seful Autonet, cel mai mare importator de piese de schimb din tara. El nu pare deranjat de faptul ca anul trecut afacerile companiei, estimate la 102 milioane de euro, s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din 2008.
"Noi acum incepem sa profitam de vanzarile din 2006-2007", adauga Andrasy.
Cu alte cuvinte, Andrasy se asteapta ca aceia care si-au cumparat masini in ultimii trei-patru ani sa se reorienteze, pe masura ce li se termina perioada de garantie, catre service-uri din afara retelei care le-a vandut masina. De altfel, potrivit dealerilor, proprietarii de masini noi fac reviziile si reparatiile curente in service-urile marcii de unde si-au cumparat masina doar pentru o perioada medie de 2-3 ani, fiind conditionati in cele mai multe cazuri de pastrarea garantiei.
Dupa acest interval, o mare parte migreaza catre service-uri generaliste, care dispun de know-how si echipament necesar reparatiei, dar care au tarife mai mici cu pana la 40%. In acest fel, costul unei revizii periodice poate fi redus de la o medie de 800 de lei la 600 de lei sau chiar mai putin pentru o masina de clasa medie.
Iar piesele de schimb pe care aceste service-uri generaliste le folosesc provin de cele mai multe ori de la importatori independenti de retelele producatorilor auto precum Autonet, Augsburg International, AD AutoTotal, Meteor si Elit Romania, pentru a-i numi pe cei mai importanti cinci, care au rulat anul trecut afaceri cumulate de un sfert de miliard d