Fosta zonă industrială Circumvalaţiunii se transformă treptat într-o zonă rezidenţială şi de business. De la gara mare şi până la gara mică sunt disponibile pentru construcţii aproximativ 90 de hectare pe care pot fi „cazaţi” peste 200.000 de oameni.
Primăria Timişoara îi încurajează pe cei care vor să dezvolte proiecte imobiliare în zonele dintre cele două gări, la nordul căii ferate. Construcţiile ar putea transforma zona dintr-una industrială, într-una de afaceri. Primii paşi au fost făcuţi deja prin construirea clădirilor de birouri de clasă A din Piaţa 700, a sediului Finanţelor, dar şi a clădirii Fructus, una dintre cele mai înalte din Timişoara.
Citeşte şi:
Ţiriac vrea să construiască un minioraş în Complexul Studenţesc
„Birturile” din Complexul Studenţesc sunt puse în pericol de noul mall de la Abator
Conceptul de „nucleu urban”
Proiectele de dezvoltare nu se încheie aici. Italienii care au ridicat clădirea de la Fructus vor să construiască şi vizavi o clădire de birouri şi locuinţe, iar Hotel Continental a obţinut autorizaţie de construcţie pentru două hoteluri pe strada Circumvalaţiunii. În aceeaşi zonă s-a aprobat recent un plan urbanistic de construire a unui complex cu clădiri de 14 etaje, care să cuprindă centre comerciale, birouri şi locuinţe.
Terenurile disponibile pentru construit în zona amintită sunt proprietăţi private şi conceptul vizat este de „nucleu urban” în care să fie concentrate mai multe domenii: bancar, IT, locuinţe rezidenţiale sau locuri de relaxare. Arhitectul-şef al oraşului, Sorin Ciurariu, susţine că investţiile firmelor sau ale oamenilor de afaceri pot avea rezultate mult mai bune decât proiectele din bani publici pentru că pot fi atacate mai multe lucrări în acelaşi timp, iar interesul firmelor este de a termina lucrarea cât mai repede pentru a obţine profit. „Est