Doar 19% dintre persoanele care obişnuiesc să citească zilnic ştiri pe net au afirmat că ar plăti pentru acestea
82% dintre repondenţi spun că dacă publicaţia favorită ar impune o taxă pe conţinut s-ar îndrepta către un alt site cu ştiri
Cu toate acestea, din ce în ce mai multe ziare apelează la această metodă alternativă de finanţare
Scăderea veniturilor din publicitate şi a tirajelor determină din ce în ce mai multe publicaţii să caute alte resurse de finanţarea. Una dintre "soluţiile" găsite este reprezentată de taxarea conţinutului online. Totuşi, un studiu realizat de compania de cercetare Pew Research Center arată că cititorii nu sunt dispuşi să plătească pentru aceste ştiri. "Încercarea de a face oamenii să plătească pentru conţinutul online al ziarelor poate fi comparată cu aceea de a forţa fluturii să devină înapoi larve", conform cercetării, informează CNBC. Astfel, doar 19% dintre persoanele care obişnuiesc să citească zilnic ştiri pe net au afirmat că ar plăti pentru conţinutul acestora.
Loialitatea brandurilor este foarte mică
În plus, 82% dintre repondeţi au spus că dacă publicaţia lor favorită ar începe să taxeze conţinutul online s-ar îndrepta către un alt site cu ştiri.
Anul trecut, publiciatea online a înregistrat primul declin din anul 2002, potrivit firmei de cercetare eMarketer.
Raportul Pew Research Center arată că veniturile din publicitate ale ziarelor au scăzut cu 16%, anul trecut, comparativ cu 2008. În plus, studiul arată că 4 din 5 americani nu au dat niciodată click pe un banner publicitar.
Totuşi, traficul începe să se concentreze pe site-urile mari de ştiri, printre care se numără Yahoo, MSNBC, CNN, AOL şi The New York Times, iar acest lucru oferă o speranţă pentru înfiinţarea unui sistem de taxare.
Studiu Pew Research Center a fost realizat online pe un eşantion de 2.2