CNADNR a contabilizat pe DN 19, 113.000 de metri pătrați de carosabil degradat, pe o porțiunea de 68 de kilometri. Transportatorii străini acuză autoritățile române de incompetență, din cauză că drumurile proaste le subțiază considerabil veniturile
Oroszi Attila (45 de ani), este patronul unei firme de transport din Ungaria. Acesta deține cinci TIR-uri care fac diverse rute în toată Europa. Drumurile naționale din România sunt însă pentru patronul maghiar o adevărată pacoste.
Click AICI pentru galerie foto!
„Rovinieta pentru un TIR ajunge la aproape 50 de lei pe zi. Nu știu cum acest drum, DN 19, se poate numi drum național. Nu numai că este plin de gropi, dar nici nu are lățimea standard, așa că la curbe noi ocupăm toată șoseaua. Nici nu există comparație între drumurile din România și cele din străinătate. Mai ales în zona localităților Vama, Orașu Nou, Certeze și Huta Certeze, ajungem să circulăm cu 10 de km/oră atât de distrus este drumul, la fel și la ieșirea din Satu Mare, pe Drumul Botizului“, afirmă Oroszi Attila. Acesta mai spune că, după un drum de România, aproape toate cele cinci TIR-uri trebuie băgate în service pentru diverse reparații mai mari sau mai mici.
Al treilea cel mai prost drum din țară
După DN2 și DN7A, Drumul Național 19, Satu Mare – Sighetul Marmației ocupă cea de-a treia poziție în topul celor mai impracticabile șosele din țară, cu 113.000 de metri pătrați de carosabil degradat, pe o porțiunea de 68 de kilometri, potrivit datelor CNADNR. „Aceste evaluări se fac anual pentru a putea întocmi programul de întreținere a drumurilor europene, respectiv naționale. Evaluarea stării carosabilului pe drumurile naționale se face prin estimare vizuală de către angajații din cadrul Companiei, raportările fiind necesare pentru prioritizarea lucrărilor de întreținere“, afirmă Florin Da