Afacerile firmelor de consultanta imobiliara au scazut drastic anul trecut, iar singurul nume nou care si-a facut loc in top 5 marturiseste ca a reusit sa creasca "furand din cota agentiilor de cartier", scrie revista BUSINESS Magazin.
"Cand lucrurile mergeau bine si aveam cresteri mari, nu era o asa mare problema ca ne comunicam rezultatele financiare inainte de a deveni date publice", reflecteaza Bogdan Geor-gescu, managing director al Colliers International, liderul pietei de consultanta imobiliara potrivit ultimelor informatii publice - cele din 2008. In vremurile bune ale pietei, compania isi comunica rezultatele la inceputul primaverii si acelasi lucru era valabil si pentru celelalte filiale ale marilor nume internationale din segmentul de profil.
Dupa cum era de asteptat, 2009 s-a tradus in vremuri grele pentru companiile de consultanta imobiliara: majoritatea au redus mult din personal, iar unele s-au confruntat cu plecarea unor consultanti cu experienta.
"2009 a fost mai rau decat ne gandeam, dar cred ca a trecut cu bine", declara Oana Iliescu, co-managing director al DTZ Echinox. Compania este singura din top 5 care si-a comunicat rezultatele inregistrate anul trecut, respectiv reducerea cifrei de afaceri de la 5,6 mil. euro la trei milioane de euro.
Dintre cei ce nu erau in top, singura companie care si-a comunicat rezulta-tele este Regatta, cu o reducere de la cinci milioane de euro la 2 milioane. "2009 a fost un an foarte prost pentru toata lumea. Mult mai slab decat 2007 si 2008", comenteaza directorul Colliers, companie care a trecut si printr-o serie importanta de plecari: Horatiu Florescu, Monica Barbu si ulterior Gabriel Chimisliu, directorii departamentelor de birouri, retail si industrial, au parasit firma si au acum o noua companie, The Advisers Knight Frank. "Eu sunt multumit cu ce am facut anul trecut. Nu am plec