General Motors Co. a anuntat luni ca cererea de automobile este atat de mare in China, incat in 2010 grupul ar putea vinde peste doua milioane de masini, ceea ce devanseaza cu patru ani proiectiile interne.
Mai mult General Motors Co. ar putea comercializa circa trei milioane de unitati, pentru China si India, pana in 2015. Documentul este publicat pe site-ul GM China.
General Motors se bazeaza pe o crestere robusta in China, India si alte piete emergente pentru a contrabalansa vulnerabilitatile din piata mama, Statele Unite ale Americii, unde producatorul auto cu sediul la Detroit lupta sa redevina profitabil dupa ce, in 2009, a evitat in ultima clipa un catastrofal faliment.
"Eforturile noastre se concentreaza pe China pentru ca in mod incredibil cererea este foarte mare", a declarat presedintele si directorul executiv al diviziei GM China, Kevin Wale.
Vanzarile GM China au crescut, in ciuda recesiunii mondiale, cu 68% la un record lunar de 230.048 de masini. In schimb, in SUA, vanzarile lunare ale grupului au fost de 188.546 de autovehicule, respectiv cu 20% mai mici decat in tara asiatica.
Conform estimarilor, in 2010, piata chineza ar putea cumpara 17 milioane de masini, potrivit specialistilor.
Piata asiatica este atat de efervescenta si de profitabila incat GM, care a raportat o pierdere de 3,4 miliarde de dolari in 2009, intentioneaza sa-si plateasca cu cinci ani in avans miliardele de dolari primite in iunie 2009 de la guvernul american, pentru a nu intra in procedura de faliment, ca urmare a cererii de pe piata asiatica, in general, si China, in special.
Mai mult, GM planuieste sa aduca pe piata chineza 25 de modele noi de masini, inclusiv varianta complet electrica Chevrolet Volt. Gigantul economic se pregateste de asemenea in 2011 sa lanseze primul sau vehicul "made in Ind