Cramele Recas, unul dintre principalii producatori autohtoni de vin, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 13 mil. euro, in usoara crestere fata de 2008.
Compania are in plan derularea in acest an a unui program de investitii de circa 4 mil. euro, in vederea modernizarii utilajelor din viticultura si pentru reconversia unei suprafete de peste 100 de hectare de vie.
"Un factor important in evolutia pietei de vin il reprezinta nivelul de venit al consumatorului. In prezent, datorita scaderii nivelului de venit al unor categorii din populatie, se poate ajunge la migrarea consumatorului catre alte tipuri de bauturi percepute ca fiind mai ieftine. Credem ca in acest an piata vinului din Romania nu va inregistra cresteri. Sunt sanse ca in 2010 sa crestem vanzarile pe unele piete externe precum SUA, Anglia, Rusia sau tarile scandinave", a declarat Liviu Miron, director economic la Cramele Recas.
Potrivit reprezentantilor companiei Cramele Recas, reducerea drastica a numarului de puncte de vanzare a vinului din cauza concurentei acerbe cu jucatori mari de tip cash&cary sau supermarketuri, cat si nivelul ridicat al chiriilor in zonele mai dens populate, au influentat in mare masura evolutia pietei de vin din Romania.
"In momentul de fata se constata o polarizare a consumului catre cele doua extreme, gama de vinuri scumpe si sortimentele ieftine de vinuri, insa cu o consistenta mai mare spre palierele inferioare ale pietii. In mod surpinzator la acest aspect contribuie si marii jucatori din comertul modern care promoveaza agresiv astfel de produse", a spus Liviu Miron.
In 2008, producatorul timisorean de vinuri a derulat un proces de restructurare a portofoliului de produse in vederea uniformizarii vanzarilor la nivelul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), astfel ca pe segmentul premium portofoliul a fost redus de la 17 produse la 6. @