Filiala locala a producatorului japonez de electronice Toshiba a vandut in primul trimestru din 2010 aproximativ 10.000 de laptopuri, in scadere cu 25% fata de primele trei luni ale anului trecut, a afirmat pentru Wall-Street Lucian Condruz, directorul de vanzari al Toshiba in Romania.
Astfel, managerul companiei estimeaza ca Toshiba a ajuns la o cota de aproximativ 10% pe segmentul laptopurilor, printre principalii competitori ai Toshiba numarandu-se Acer, Asus, Lenovo si Dell.
“Vanzarile de anul acesta sunt mai mici cu 25% fata de cele de anul trecut, dar in contextul in care in primele trei luni din 2009 se faceau lichidari importante pentru stocurile aduse in 2008. Toate produsele au fost afectate de criza. Scaderea cea mai mica insa au avut-o cele din gama entry, iar brandurile care au in portofoliu acest gen de produse au avut de suferit mai putin”, afirma Lucian Condruz (foto), directorul de vanzari Toshiba in Romania, si de altfel singurul reprezentant local al companiei japoneze.
Anterior, Condruz a mai lucrat pentru eMag, cel mai mare retailer online din Romania, dar si pentru distribuitorul Scop Computers, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.
In prezent, cele mai bine vandute produse sunt cele cu preturi de entry-level, ponderea de pe segmentele mediu si premium micsorandu-se fata de anii anteriori.
Aproximativ 80% din vanzarile Toshiba au fost in primul trimestru pe segmentul consumer, iar restul au fost reprezentate de companiile private, sectorul public insemnand aproape zero in veniturile producatorului japonez.
Pe de alta parte, in ceea ce priveste modalitatea prin care clientii prefera sa achizitioneze notebook-urile Toshiba, vanzarile prin magazinele online si supermarketuri/hipermarketuri inseamna fiecare in jur de 20%. Restul de 60% din vanzari se desfasoara prin retailerii electroIT de gen