Un (alt) fenomen simpatic îşi face locul în realitatea românească în ultimul timp, dând impertinent din coate: pofta de scris a (din ce în ce mai multor) vedete. Foamea de a-ţi vedea numele tipărit şi pe o copertă de carte, nu numai apărând pe ecranul de sticlă a milioane de televizoare din România. Din păcate, adâncirea crizei care a atins şi acest sector face ca din ce în ce mai multe edituri să se concentreze către descoperirea talentelor scriitoriceşti ale unor vedete mediatice care, prin acest act creator, aduc cu ele celebritatea, numele grele de plumb, ce ar trebui să producă o explozie a vânzărilor şi deci a profitului.
Departe de noi gândul de a arunca cu pietre în nişte societăţi private care ori reuşesc să se descurce singure din punct de vedere financiar, ori dau faliment. Şi, har Domnului, au fost atât de multe edituri care au sfârşit-o prost. Dar nu putem să nu remarcăm faptul că ştacheta este din ce în ce mai coborâtă. Un fenomen atât de caracterisic întregii societăţii româneşti în aceste momente, de la televiziuni până la echipa naţională de fotbal. Nu se poate interzice ca aceste batalioane de oameni din alte câmpuri de activitate să îşi exprime viziunea asupra vieţii, morţii şi lumii, nici nu ar fi de dorit într-o societate deschisă, căci ne-ar lipsi de informaţii extrem de preţioase.
Mihaela Rădulescu a fost prima care a dat o lovitură mediatică în domeniul editorial. Ba, mai mult, după anunţata, cu surle şi trâmbiţe, retragere în Principat, a declarat că una dintre preocupările ei va fi aceea de a scrie. Oare memoriile? Nu e cam devreme? Să încetăm a avea aceste iluzii, pentru un star nu este niciodată prea devreme. Mai bine mai devreme decât prea târziu. Laura Andreşan publică şi ea o carte, Bărbaţii la feminin, inteligentă aluzie la anima-ul jungian, la o editură obscură, care însă nu va întârzia să bată toate recordurile de vân