După teribilul accident de avion care a avut loc la Smolensk, soldat cu moartea preşedintelui polonez şi a altor demnitari, în multe capitale ale lumii revine în actualitate problema securităţii zborurilor prezidenţiale. Chiar şi la Paris, responsabilii cu securitatea îşi pun unele întrebări.
După teribilul accident de avion care a avut loc la Smolensk, soldat cu moartea preşedintelui polonez şi a altor demnitari, în multe capitale ale lumii revine în actualitate problema securităţii zborurilor prezidenţiale. Chiar şi la Paris, responsabilii cu securitatea îşi pun unele întrebări.
Întrebarea este de fapt dacă un astfel de accident ar putea implica avionul prezidenţial francez. Primul răspuns este că nimeni nu poate asigura sută la sută securitatea unui astfel de zbor. I s-a întâmplat chiar şi lui Nicolas Sarkozy să aibă emoţii. Pe data de 25 martie anul acesta se afla în avionul său, împreună cu patru miniştri şi se pregătea să decoleze spre Africa, pentru un turneu în mai multe ţări. În timp ce aparatul se lansa pe pistă pentru a-şi lua zborul, unul dintre motoarele sale a luat foc. Nicolas Sarkozy a trebuit în consecinţă să schimbe avionul.
În prezent, pentru zborurile prezidenţiale, este în curs de amenajare un avion de tip A330, care va fi conceput după modelul celebrului Air Force One american. De notat, însă, că există câteva reguli stricte în ceea ce priveşte călătoriile preşedintelui francez : el nu călătoreste, de exemplu, niciodată împreună cu prim-ministrul, chiar dacă trebuie să participe amândoi la una şi aceeaşi reuniune sau manifestare în străinătate.
Preşedintele nu călătoreşte niciodată cu preşedintele Senatului, care asigură interimatul în caz de dispariţie a preşedintelui sau imposibilitatea de a-şi exercita funcţia. Ceea ce nu înseamnă că preşedinţii Franţei nu călătoresc uneori cu delegaţii importante. Şi François Mitterr