Companiile de profil mizează pe o creştere a pieţei cu 5-10% faţă de 2009, când s-au vândut circa 450.000 de unităţi
Românii ar putea cumpăra anul acesta aproape 500.000 de televizoare, cele mai multe dintre ele cu tehnologie LCD sau cu plasmă, după cum susţin reprezentanţii firmelor de profil, care au precizat că acesta este însă scenariul optimist. Piaţa ar urma să crească anul acesta cu 5-10% faţă de 2009, când s-au vândut doar 450.000 de televizoare şi datorită faptului că în vară va avea loc campionatul mondial de fotbal din Africa de Sud.
"Piaţa de televizoare a scăzut anul trecut cu circa 28%, iar pe segmentul consumer scăderea a fost de aproximativ 30%, după ce ani la rând aceasta a crescut cu până la 200-300%, ajungându-se la aproximativ 450.000 bucăţi vândute în 2009", a spus directorul de marketing al Panasonic România, Bogdan Gheorghiu. Reprezentanţii firmelor din domeniu au remarcat faptul că românii se orientează tot mai des către televizoare de ultimă generaţie, ocolindu-le pe cele clasice, cu tub catodic. În plus, cea mai căutată diagonală este cea de 82 de cm.
Românii s-au dovedit foarte interesaţi şi de televizoarele de ultimă generaţie, respectiv cele cu tehnologie 3D. În cazul LG, de exemplu, chiar în prima zi în care acestea au apărut pe piaţa autohtonă, oferta a fost epuizată, întrecând cele mai optimiste previziuni. Preţul unui asemenea aparat, adus pentru prima dată în ţara noastră de compania LG, este de 2.000 euro. La finele lunii februarie Samsung a anunţat că va lansa, în aprilie, în România, televizoare care permit vizualizarea de imagini tridimensionale (3D), la un preţ de aproximativ 4.000 de euro. (L.V.)
Companiile de profil mizează pe o creştere a pieţei cu 5-10% faţă de 2009, când s-au vândut circa 450.000 de unităţi
Românii ar putea cumpăra anul acesta aproape 500.000 de televizoare, cele mai multe dint