Agricola Bacau, cel de-al doilea mare producator de carne de pasare, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere cu 5,1% a cifrei de afaceri la nivel de grup comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 83 de milioane de lei (circa 20 mil. euro).
"Rezultatele inregistrate in primele trei luni ale anului 2010 sunt strans legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe in aceasta perioada fata de acelasi interval din 2009, respectiv: somaj in crestere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii, starea de nesiguranta privind ziua de maine", a declarat Grigore Horoi, presedintele grupului de firme Agricola Bacau, care a rulat anul trecut afaceri de 413 mil. lei (circa 98 mil. euro).
Astfel, in timp ce vanzarile de oua pentru consum si de mezeluri s-au majorat cu aproximativ 50% in valoare in primul trimestru al anului, iar produsele semipreparate si pre-gatite au luat un avans de 17%, vanzarile de carne de pasare s-au diminuat cu aproape 7% in valoare in primul trimestru al acestui an fata de rezultatele realizate in primele trei luni ale anului 2009.
Horoi sustine insa ca vanzarile realizate de Agricola Bacau pe segmentul de carne de pasare in primul trimestru al acestui an sunt bune comparativ cu evolutia pietei din aceeasi perioada. In primele luni din 2010, piata carnii de pasare a scazut in volum cu aproape 18%, iar in valoare cu peste 20%, potrivit datelor companiei de cercetare MEMRB, citate de reprezentantii Agricola Bacau.
"In mod traditional consumul de carne de pui este redus in anotimpul rece, si mai ales in perioada postului Pastelui. Semnalele din ultima vreme arata insa o revenire a vanzarilor pe segmentul carnii de pasare, desi eliminarea subventiilor din agricultura anuleaza in continuare marjele producatorilor", a mai spus presedintele Agricola Bacau.