În vreme ce alţi creştini au sărbătorit şi Paştele şi au terminat deja ouăle roşii, ţiganii spoitori din România au sărbătorit Învierea duminica aceasta. Membrii comunităţii de spoitori din CălăraşI s-au trezit cu noaptea în cap să taie mieii drept jertfă pentru sănătatea lor şi a copiilor lor. Pentru că ţin şI Paştele o dată cu ortodocşii, nu mai merg la Biserică acum când doar îi mulţumesc Domnului că i-a scos din necazuri. La o săptămână după ce ortodocşii sărbătoresc Paştele, în fiecare an ţiganii spoitori din ţară dau iama în mieii rămaşi şi fac o petrecere cu lăutari şi mâncare din belşug pentru a-I mulţumi lui Dumnezeu că le-a salvat vreun copil bolnav sau vreun ginere de puşcărie.
În cartierul F.N.C Livadă, la marginea Călăraşiuliui, se află una din cele 8 comunităţi de spoitori din oraş. Dacă n-ai vedea dincolo de calea ferată câteva blocuri, ai zice că eşti la ţară, pentru că uliţele te îneacă cu praf, jumătate din case nu au trasă electricitate, de canalizare nici vorbă. Majoritatea construcţiilor sunt acoperite cu tablă, pe cxasele celor mai avuţi atârnă câteva icoane aurite sau se înalţă turnuleţe. Uliţele poartă nume ilustre, strada Ion Voicu, Ştefan Bănică şi Fundătura Romani. La fiecare poartă femeile au pus din zori câte o cunună de salcie după obicei. Ca să se respecte tradiţia în totalitate, mieilor trerbuie să li se taie gâtul pe muzică de lăutari, aşa că de la 6 dimineaţa Niţă Bulaşâţii, adică "lătură" pe româneşte, umblă cu Sardo şI Leo după el din poartă în poartă, doi puşti pricepuţi la clarinet, acordeon şi voce, cu care face ceva bani la sărbătoare. Lătură face asta de când se ştie şi nu e an în care să nu taie şi el un miel ca jertfă. Anul ăsta are o oaie, dar Dumnezeu o primeşte că e din suflet.
JERTFĂ, NU POMANĂ
Nea Nicolae s-a trezit cu noaptea în cap ca să taie un miel. "Din puţinul pe care-l am", spune modest