Elevii romani au obtinut in ultimii ani scoruri tot mai scazute la evaluarile internationale, invatamantul romanesc fiind surclasat de cel bulgaresc, cel unguresc si de cel lituanian. Va creste performanta invatamantului a 100-a modificare a legii educatiei?
Romania obtinut locul 47 dintr-un total de 57 de tari participante la programul pentru evaluarea internationala a elevilor (PISA) din 2006, cand s-a facut ultimul studiu de acest tip, elevii romani inregistrand scoruri mai scazute fata de 2001, cand s-au clasat pe locul 34 din 43 de participanti.
Cei care au participat la elaborarea legii educatiei spun ca schimbarile vor contribui la cresterea performantei elevilor, si, implicit, la o pozitionare mai buna in clasamentele internationale, pe cand alte voci spun ca exista puncte vulnerabile in lege, care nu stimuleaza performanta.
"Profesorii vor face mai multe evaluari pentru a corija din timp deficientele pe care le intampina elevii si astfel se va institui cate o evaluare la nivelul fiecarei clase", sustine Mircea Miclea, fost ministru al educatiei si presedintele Comisiei prezidentiale pentru educatie, care a participat la elaborarea noii legi a educatiei.
Printre schimbarile pe care le aduce noul proiect de lege se numara evaluarea de la sfarsitul clasei a VI-a sau o evaluare nationala transcurriculara la limba romana, limba straina, matematica si stiinte, precum si o proba practica de evaluare a competentelor de utilizare a calculatorului, pe care elevii o vor da la finele clasei a IX-a.
Schimbarile dese explica rezultatele slabe
Guvernul a aprobat in sedinta de ieri proiectul legii educatiei care a fost trimis in Parlament. Legile invatamantului au fost modificate de peste 100 de ori in ultimii 20 de ani. Exista voci care sustin ca tocmai schimbarile legislative dese au contribuit la scaderea performantei invatamantu