Tragedia aviatică de la Smolensk continuă să fie intens mediatizată de presa mondială. Decesul preşedintelui Poloniei, Lech Kaczynski, şi a altor 94 de oficiali din delegaţia oficială a acestui stat ridică, încă, semne de întrebare, după cum relatează Ria Novosti.
Anchetatorii au foarte mult de lucru pentru a stabili cauzele exacte ale prăbuşirii aparatului de tip Tupolev 154, după cum anunţă agenţia Ria Novosti. Modul în care s-a produs accidentul, problemele de comunicare, condiţiile meteo, neelucidate nici până la această oră, şi incapacitatea pilotului de a ateriza, după patru încercări, dau naştere la speculaţii în presa mondială.
Mai citiţi şi:
VIDEO Greşelile de pilotaj care au dus la mari dezastre în istoria aviaţiei
Accidente aviatice / avioane care s-au prăbuşit în ultimii ani
VIDEO Traian Băsescu: Voi zbura cu aeronava "Carpaţi" până când România va avea condiţii să aibă un alt avion
UPDATE 13.00Examinarea cutiilor negre ale aeronavei prezidenţiale poloneze, un avion Tu-154, a arătat că echipajul a efectuat două încercări de aterizare şi nu patru, cum s-a afirmat iniţial, potrivit postului polonez de televiziune TVN24, citat de postul Radio Polonia în pagina electronică.
Citeşte în EXCLUSIVITATE ce reacţie au avut doi alpinişti polonezi, care fac echipă cu un român, pe muntele morţii, când au aflat despre tragedie
A fost avionul scos din uz?
Unii experţi sugerează ipoteza conform căreia aparatul Tupolev 154 era unul „îmbătrânit”, care nu trebuia să mai transporte pasageri la acea dată. Construită în 1984, aeronava ar fi putut fi considerată cauza accidentului de la Smolensk.
Ediţia online a publicaţiei New York Times îl citează pe Paul Hayes, directorul unei firme de consultanţă aviatică, specialist în asigurări şi accidente aeronautice, în care se lansează ipoteza conform căreia Tu-154