Filiala locală a producătorului austriac de plăci ceramice Lasselsberger, fosta Cesarom, mizează în acest an pe o creştere a afacerilor cu 10%, până la 38,5 mil.euro, în condiţiile majorării exporturilor şi se aşteaptă la revenirea pe profit, se arată într-un comunicat al companiei. Compania a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 35 milioane de euro (150 milioane de lei). Lasselsberger a înregistrat în 2009 o cotă de piaţă de 36%, iar pentru 2010 e
Filiala locală a producătorului austriac de plăci ceramice Lasselsberger, fosta Cesarom, mizează în acest an pe o creştere a afacerilor cu 10%, până la 38,5 mil.euro, în condiţiile majorării exporturilor şi se aşteaptă la revenirea pe profit, se arată într-un comunicat al companiei.
Compania a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 35 milioane de euro (150 milioane de lei). Lasselsberger a înregistrat în 2009 o cotă de piaţă de 36%, iar pentru 2010 estimează o creştere a acesteia la 38%.
Producătorul a exportat începând cu 2009 pe pieţele din Grecia şi Bulgaria, iar pentru anul în curs mizează pe creşterea ponderii exporturilor de la 1% la 5% din cifra de afaceri.
Scădere de 10% în acest an
Eduard Măcărescu, directorul comercial al companiei, susţine că în 2009 piaţa de profil din România a avut o valoare de 110 milioane de euro, mai mică cu 40% faţă de anul 2008.
„Comprimarea sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non rezidenţiale cât şi blocarea creditării au fost principalele motive care au dus la diminuarea pieţei de plăci ceramice în 2009. Anul acesta sperăm că piaţa de profil din România se va diminua doar cu 10%, ajungând la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro”, spune Măcărescu.
În 2009, piaţa de plăci ceramice din România a avut un volum