Poliţistul îşi aranjează chipiul cu o mişcare rapidă, rigidă, după care, sigur pe sine, pronunţă fiecare cuvânt cu rigurozitate profesională: "În ultima vreme accidentele de motocicletă au scăzut cu 20 la sută". La câţiva metri de comisarul-şef al Poliţiei Rutiere Bucureşti, Nicu Dragoş, zeci de motociclişti se dezmorţesc după un marş între Parcul Carol şi zona Băneasa. Ideea acţiunii poate fi citită pe tricourile alb-albastre purtate deasupra gecilor: "Fără gropi în şosea = viaţă". Scena se petrecea în parcarea magazinului Ikea din Centrul Comercial Băneasa. Data era 27 martie.
Cu o săptămână mai devreme, în seara zilei de 20 martie, un cuplu cunoscut în lumea motocicliştilor din Bucureşti îşi găsea sfârşitul pe Splaiul Independeţei. Motocicleta pe care se aflau Mădălina şi Adrian, ambii cu vârste în jur de 30 de ani, a trecut cu viteză peste o denivelare din asfalt şi a fost propulsată într-un stâlp de pe marginea drumului. Era unul dintre cele trei sau patru accidente zilnice în care sunt implicate motocicletele sau mopedele din Capitală, potrivit unei statistici recente. Acestea sunt faptele. Jurnaliştii care s-au deplasat atunci la faţa locului au relatat mai multe: că în acea zonă iluminatul public nu a funcţionat, că motocicliştii au accelerat peste limita de 60 de km/h, că cei doi veneau de la o petrecere unde ar fi consumat alcool.
Teoria selecţiei naturale
"O spun cu toată sinceritatea. Este o selecţie naturală a persoanelor. Nu e vorba de felul motocicletei, de starea drumurilor, de seriozitatea poliţiştilor sau a şoferilor. Motociclistul trebuie să fie civilizat şi să-şi asume responsabilităţi în trafic", spunea, patru zile mai târziu, pentru România liberă, fostul campion naţional la rally-raid, Corneliu Trică. Cadrul discuţiei: magazinul său de accesorii, echipament şi service pentru motociclete, Moto Adventure.
Trică este un