Primele două avioane de transport C-27j Spartan au ajuns la Bucureşti. Cele două aparate de zbor fac parte dintr-un lot de şapte, comandat de MApN în decembrie 2007 şi pentru care trebuie să plătească 220 de milioane de euro, transmite corespondentul RFI în Italia, Ştefan Popescu.
Primele două avioane de transport C-27J Spartan au ajuns la Bucureşti. Cele două aparate de zbor fac parte dintr-un lot de şapte, comandat de MApN în decembrie 2007 şi pentru care trebuie să plătească 220 de milioane de euro, transmite corespondentul RFI în Italia, Ştefan Popescu.
Ceremonia de predare a aeronavelor a avut loc la Baza 90 Transport Aerian de la Otopeni, în prezenţa generalului Ion-Aurel Stanciu, şeful Statului Major al Aviaţiei Militare şi a lui Giuseppe Giordo, co-director general al companiei Alenia Auronautica.
Avioanele C-27J Spartan au fost comandate pentru a înlocui aeronavele Antonov-26, de fabricaţie sovietică, aflate actualmente în uz în cadrul armatei române.
Cele două avioane vor intra în serviciu imediat ce vor fi configurate final şi va fi terminat procesul de instruire avansată a piloţilor şi a staff-ului tehnic din cadrul forţelor aeriene române.
Alenia Aeronautica, societatea producătoare va asigura asistenţa completă şi suportul logistic şi va furniza părţii române piesele de schimb şi elementele necesare întreţinerii aeronavelor.
Aeronavele C-27J Spartan comandate de România au fost fabricate la uzinele napolitane de la Pomigliano D’Arco şi testate în stabilimentele Finmeccanica de la Torino.
Asemenea aeronave se află deja în serviciul forţelor aeriene italiene, au fost comandate de Grecia, Bulgaria, Lituania, Maroc (primul client care nu aparţine Organizaţiei Tratatului Nord-Atlantic), de Statele Unite ale Americii şi a fost selecţionat de Slovacia.
Primele două avioane de transport C-27j Spartan au ajuns la Bucu