Noile reguli privind mobilitatea conturilor permit clienţilor să îşi schimbe mai uşor banca, dacă nu sunt mulţumiţi de serviciile oferite, informează www.conso.ro. Băncile vor asista clienţii să anunţeterţii cu care aceştia au relaţii contractuale - angajator, furnizori de utilităţi - cu privire la noul cont, astfel încât tranzacţiile să fie continuate fără întrerupere.
Până în prezent, cei care doreau să îşi “mute” principalele operaţiuni de transfer către un alt cont curent trebuiau să transmită către noua bancă toate informaţiile privind tranzacţiile ce urmează a fi efectuate în mod frecvent.
Mai dificil pentru client era să îşi anunţe angajatorul că din momentul respectiv doreşte să încaseze salariul într-un alt cont sau să îşi anunţe furnizorii pentru care plăteşte facturile prin debitare directă asupra faptului că acum toate transferurile se fac printr-o nouă bancă.
Pentru ca aceste schimburi de informaţii să fie operate mai rapid şi corect, comunităţile bancare din cadrul Uniunii Europene au adoptat, la sugestia Comisiei Europene, un set comun de reguli privind mobilitatea contului. Conform acestora, băncile trebuie să se implice activ în asistarea clienţilor care doresc să îşi mute conturile principale. Care sunt paşii ce trebuie urmaţi? Mobilitatea contului nu presupune automat închiderea contului vechi odată cu deschiderea altuia nou, ci transferul principalelor operaţiuni către o nouă bancă, în funcţie de preferinţa clientului şi de dorinţa acestuia de a beneficia de servicii mai bune şi mai puţin costisitoare.
Primul pas pe care clientul trebuie să-l facă este să compare ofertele din piaţă şi să se asigure că banca aleasă oferă întreaga gamă de servicii pe care acesta o caută. Spre exemplu, în momentul de faţă, doar o parte din băncile din România oferă servicii de debit direct interbancar sau au semnate convenţii pentru debit