Din aprilie, LCD-urile care rulează programe TV în format tridimensional sunt disponibile la noi. LG, Panasonic şi Samsung sunt primii producători care au adus televizoarele 3D în România. Însă posturile TV nu pot rula filme sau emisiuni în format tridimensional.
După ce filmele „Avatar" sau „Alice în Ţara Minunilor", care rulează în cinematografe în format 3D, au adus încasări de sute de milioane de euro industriei de profil, fenomenul a ajuns în casele pasionaţilor de noutăţi tehnologice.
Aceasta este doar scânteia care va schimba pentru totdeauna modul pasiv în care utilizatorii urmăresc o emisiune sau un meci de fotbal al echipei preferate. Iar producătorii de televizoare au profitat de interesul cinefililor pentru tehnologia 3D care a zguduit deja sălile de cinema internaţionale. Companii precum Samsung, Sony, Pansonic sau LG au adus-o în confortul locuinţei încă de la începutul anului. La nivel internaţional, tonul a fost dat de cei de la Samsung, însă nici competitorii săi nu au pierdut vremea.
Citiţi şi:
Ecrane 3D pentru care nu ai nevoie de ochelari speciali
Oameni care văd filmele 3D bidimensional
Sony, LG sau Panasonic au profitat şi ei de apetitul pentru noutate al pasionaţilor de tehnologie şi au venit cu propriile modele de televizoare. Cel mai nou-intrat pe această piaţă este Sharp. Producătorul japonez va lansa televizoare 3D în China, Europa şi Statele Unite la sfârşitul lui decembrie.
Conţinut 3D, doar cu ochelari speciali
Cine vrea să se bucure de vârful de gamă al segmentului de electronice trebuie să cumpere un sistem 3D, care include un televizor, un player Blu-ray şi ochelari 3D. Preţul unui televizor se învârteşte în jurul sumei de 2.000 - 3.000 de euro (8.260 - 12.390 de lei), iar în schimbul acestor bani veţi avea în sufragerie un LCD (liquid-crystal display) sau un LED (light emission di