Regulamentul Bancii Nationale privind cunoasterea clientelei bancilor a fost mana cereasca pentru hackeri. Legal, clientii bancilor trebuie sa se prezinte personal la ghisee, cu actul de identitate, pentru actualizarea datelor de identificare.
Infractorii informatici s-au folosit insa de acest lucru pentru a cere romanilor, pe mail, datele personale, bazandu-se pe comoditatea lor si dorinta de a scapa de un drum la banca. In ultimul timp, mai multe valuri de phishing au fost identificate de specialisti.
Hackerii cer clientilor sa completeze un formular electronic, atat cu datele lor de identificare, cat si cu detalii privitoare la cont si la banca.
"BCR nu solicita clientilor sai prin e-mail date cu caracter confidential", a declarat, pentru Ziare.com, Catalin Moise, director Canale Alternative BCR. De fapt, nici o banca nu va cere acest lucru prin intermediul Internetului.
Reguli pentru siguranta mail-ului
Care sunt regulile pentru a putea totusi transmite fara riscuri, pe Internet, date confidentiale? "Calculatorul de pe care se fac operatiuni critice sa fie pastrat cat mai curat, fara jocuri sau alte programe downloadate de pe Internet, din surse nesigure. Parolele de acces trebuie sa fie cat mai complexe si schimbate periodic.
PIN-urile cardurilor sa nu fie transmise niciodata pe Internet si nici salvate in calculator. In cazul in care exista suspiciuni asupra vreunei tranzactii, utilizatorul trebuie sa contacteze cat mai repede institutia responsabila cu respectiva tranzactie, pentru anularea ei", a declarat, pentru Ziare.com, Costin Raducanu, Data Security Officer.
Infractorii cibernetici folosesc orice eveniment de care sunt interesati oamenii pentru a raspandi malware. Ei nu tintesc evenimente marunte, ci pe acelea care atrag o multitudine de vizitatori si au ca scop obtinerea