Compania americana a dezvoltat o aplicatie prin care orice director general poate sa calculeze ce suma poate pierde anual compania pe care o conduce, in conditiile in care angajatii nu au parte de formare profesionala care sa duca ulterior la cresterea productivitatii si daca gradul de satisfacere a clientilor nu evolueaza.
Wall-Street.ro a simulat care ar fi pierderile pentru o companie locala cu vanzari de 100 milioane de dolari (75 mil. euro) si 500 de angajati, salariati platiti, in medie, cu 700 de dolari (525 de euro) lunar.
Astfel, la un nivel anual al fluctuatiei de personal de 20%, un prag al satisfactiei clientilor de 75% si o productivitate a salariatilor de 70%, aceeasi companiei ar putea sa vanda cu 37,7 mil. dolari (28,3 mil. euro) mai mult daca satisfactia clientilor ar fi la 95%, iar productivitatea angajatilor la 100%.
“Sunt companii care spun ca educatia angajatilor lor reprezinta un proces permanent, iar altele care intreaba care ar fi castigul pe care l-ar obtine daca ar investi 1.000 de euro anual in pregatirea unui angajat. Sunt sigur ca nimeni nu poate raspunde la o intrebare de genul <
Criza financiara a pus presiune pe bugetele companiilor, astfel incat multe din departamentele de resurse umane au optat pentru diminuarea sau chiar eliminarea fondurilor destinate pregatirii angajatilor.
Panaite este de parere ca nu exista companii care sa fi eliminat bugetele de training, ci doar companii cu bugete reduse de training.
“