Aparatele de cafea reprezintă 90% din numărul total de “vending machines”
Piaţa de profil locală este încă la început şi slab dezvoltată
Piaţa de automate de vânzări (automate vending/vending machines - n.r.) este marcată în continuare de o "hegemonie" a aparatelor pentru cafea, care ocupă 90% din teritorii. Totuşi acest sector economic va avea parte de un an de creştere în 2010, odată cu majorarea cererii de aparate pentru snack-uri (gustări reci), un segment subdezvoltat până în prezent, pe piaţa locală care se află ea însăşi la început, este de părere firma Automate-Lidia-Company SRL. "În continuare pe piaţa locală automatele de cafea sunt cele care aduc cele mai mari vânzări, ocupând aproximativ 90%, din numărul total de aparate la nivel naţional. Însă pentru anul acesta există o ofertă în creştere şi pentru automatele de snack-uri, o prezenţă cu care românii încă nu sunt foarte obişnuiţi şi care este la început. Oricum piaţa locală nu este una matură. Totodată, pe piaţă se află foarte multe aparate second-hand, care şi-au cam atins limita de viaţă, care vor trebui schimbate", a declarat, pentru Curierul Naţional, administratorul companiei, Dorel Barbosu. Acesta a adăugat că va fi o creştere semnificativă a pieţei, însă fără să precizeze cu cât şi la ce valoare. De asemenea contactate de Curierul Naţional, mai multe companii de profil nu au reuşit să estimeze valoarea totală a pieţei, deoarece nu există o monitorizare a acesteia, încă un element ce indică stadiul incipient în care se află acest sector economic. Oficialul Automate-Lidia a precizat un interval pentru numărul de automate, însă este greu să fie aproape de adevăr, totuşi nu sunt mai puţine de 25.000 şi nu mai multe de 40.000 de unităţi în toată ţara.
Peste 50% din numărul total de automate sunt second-hand, şi acestea trecute de timp
Potrivit lui Barbos