După un sezon care a dus-o de la Covent Garden la Copenhaga sau în Statele Unite, pe agenda celebrei mezzosoprane se va afla şi Bucureştiul. Am întâlnit-o pe Ruxandra Donose la Viena, într-o scurtă pauză între specta-colele şi concertele care o poartă pe toate meridianele lumii.
Săptămâna viitoare, programul mezzosopranei cuprinde apariţia în versiunea concertantă a „Orei spaniole" de Ravel, cu Deutsche Symphony Orchester, sub bagheta lui Marek Janowski, concert cu care va merge în turneu şi la Viena.
De altfel, superba partitură a lui Ravel i-a adus Ruxandrei Donose un excepţional succes la Londra, la Covent Garden, în toamna acestei stagiuni, când a fost protagonista unei serii de şase spectacole dirijate de Antonio Pappano. În ianuarie 2011, publicul românesc poate spera s-o vadă pe scena Sălii Radio într-o dublă ipostază, şi anume ca protagonistă a operei „Ora spaniolă" şi a superbei piese raveliene „Copilul şi vrăjile".
Budapesta, Bucureşti, Philadelphia, Berlin
Revenind la prezent, luna mai va fi una foarte densă pentru Ruxandra Donose, care va evolua în „Clemenţa lui Titus" de Mozart, la festivalul de la Budapesta, pentru ca, la 21 mai, bucureştenii să aibă privilegiul de a o revedea ca solistă alături de Orchestra Naţională Radio, dirijată de Horia Andreescu, în complexa lucrare „Moartea Cleopatrei" de Berlioz. Artista mărturisea că aşteaptă cu emoţie revederea cu publicul bucureştean, pe care l-a întâlnit doar sporadic în ultimul timp, practic cea din urmă apariţie într-un concert vocal simfonic la Bucureşti petrecându-se în stagiunea 2001-2002, la Ateneu, cu „Cântecele copiilor morţi" de Mahler.
Imediat după concertul de la Bucureşti, Ruxandra Donose pleacă la Philadelphia, pentru a evolua în „Orfeu" de Gluck, un debut în rolul respectiv. Prima parte a verii va fi dedicată apoi înregistrărilor pentru EMI cu opera barocă „I