Fiscul vrea sa popreasca veniturile datornicilor fara somatie. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) crede ca a gasit o metoda ca sa colecteze mai rapid creantele, sarind peste somatie, prima etapa a executarii silite. Chiar daca ar fi vorba numai de persoane care nu platesc din rea-vointa, masura tot ar fi abuziva pentru ca nu respecta dreptul la informare. Insa numeroase firme figureaza cu datorii din vina angajatilor Fiscului, care prelucreaza platile eronat sau cu intarziere, scrie Capital.
Tiriac ar vrea sa vanda Dacia in Germania, dupa ce a adus Mercedes si Metro in Romania. Ion Tiriac, primul antreprenor care a pariat pe cresterea economica a Romaniei in anii '90, aducand marci precum Mercedes, Ford sau Metro Cash&Carry, ia acum in calcul posibilitatea de a deschide centre auto Dacia in Europa de Vest, in Franta sau Germania, trecand astfel de la importuri la exporturi. "Am luat in calcul sa devenim si dealer Dacia in strainatate, nu in Romania. Dacia este o masina care pentru mine a avut o evolutie surprinzatoare. Produsul este bun, este extrem de bine vandut in strainatate", a subliniat Ion Alexandru Tiriac, intr-un interviu acordat Ziarul Financiar.
Daca nu vindem hai macar sa luam exclusivitati. Caderea de la sfarsitul lui 2008 a pietei rezidentiale a adus cu sine modificari radicale ale strategiilor de vanzare. Multi dezvoltatori au renuntat la agentii si au inceput sa vanda singuri sau, in cel mai bun caz, au renuntat la exclusivitatile acordate agentiilor. Miscarile timide ale potentialilor cumparatori care au inceput sa dea dovada de un oarecare interes, macar in ceea ce priveste vizionarile, par a readuce in strategia agentiilor contractele de exclusivitate asupra promovarii si vanzarii proiectelor rezidentiale. Daca ne intoarcem la situatia de pe piata si la cele 10.000 de apartamente noi care tanjesc dupa un proprie