Jaguar aduce o nouă limuzină de lux,o alternativă stilată la modelele germane. Noul XJ se doreşte cea mai curată expresie a noii aristocraţii a secolului XXI. Actuala versiune are calităţi tipice Jaguar, fiind un compromis între confort şi sportivitate.
Soarta a făcut ca noul XJ să fie lansat în cea mai proastă perioadă de timp. Segmentul limuzinelor de lux, dominat de producătorii teutoni, este pus la „respect" de criză.
Cu toate acestea, Jaguar crede că va vinde 20.000 de unităţi anual. Executivii Jaguar sunt convinşi că se poate, bazându-se pe calităţile noului XJ.
Fără ceasuri analogice
Noul XJ este prima maşină care elimină complet cadranele „fizice" - mecanice - de la bord folosind un ecran HD ce oferă trei cadrane sub formă virtuală. Sigur, puriştii mărcii s-ar putea să nu prea fie de acord cu o asemnea abordare SF. Numai că avantajele digitalizării sunt remarcabile.
Privirea cade pe exact acele informaţii de care este nevoie; informaţia de care nu ai nevoie este eliminată. Tot din zona SF este şi ecranul Dual-View care în premieră absolută poate oferi două ecrane într-unul singur! Mai exact, cel de la volan urmăreşte navigaţia sau alte informaţii legate de climatizare, radio, audio, iar cel din dreapta poate rula un film de pe DVD.
Interior fabulos
Avem mai multe versiuni de piele şi vreo nouă feluri de lemn manufacturate cu mare grijă, aşa cum am văzut şi la XF. De altfel, Ian Callum, designerul lui XJ, ne spune că are cea ma mare cantitate de lemn adevărat - şi nu imitaţie de plastic - din toată istoria mărcii.
O notă importantă la atmosfera interioară o dă inspiraţia de la yachturile RIVA, un fel de Rolls Royce al ambarcaţiunilor. Mark Philips, directorul de design interior, afirmă: „Am dorit să aducem o atmosferă specială la bordul lui XJ. Este acea atmosferă pe ca