Doi giganţi mondiali şi-au unit forţele pentru a se ajuta reciproc să supravieţuiască declinului economic, dar şi pentru a putea îndeplini normele stricte impuse de CE în privinţa poluării. Despre o posibilă colaborare între grupurile europene Renault şi Daimler se vorbeşte de aproape un an, însă puţini analişti credeau că o astfel de alianţă poate fi parafată. În primul rând, pentru că o înţelegere între Carlos Ghosn, impetuosul şef al grupului francez,
Doi giganţi mondiali şi-au unit forţele pentru a se ajuta reciproc să supravieţuiască declinului economic, dar şi pentru a putea îndeplini normele stricte impuse de CE în privinţa poluării.
Despre o posibilă colaborare între grupurile europene Renault şi Daimler se vorbeşte de aproape un an, însă puţini analişti credeau că o astfel de alianţă poate fi parafată. În primul rând, pentru că o înţelegere între Carlos Ghosn, impetuosul şef al grupului francez, şi Dieter Zetsche, neamţul aflat la cârma Daimler, părea imposibilă, inclusiv pentru că ambele companii purtau tratative şi cu alţi potenţiali colaboratori.
Cu toate acestea, pe 7 aprilie, alianţa franco-germană a intrat în funcţiune, atrăgând în afacere pe mai vechiul partener al celor de la Renault, compania japoneză Nissan. Odată cu semnarea parteneriatului, pe teren neutru, la Bruxelles, aceiaşi analişti au abandonat neîncrederea şi au început să descâlcească iţele megaafacerii. Motivele concentrării Renault-Nissan-Daimler sunt clare şi au fost menţionate atât de Ghosn, cât şi de Zetsche: reduceri de costuri, prin utilizarea de componente comune, şi îndeplinirea normelor de poluare, care vor intra în vigoare în 2012. Numai că, pe lângă aceste două ţinte extrem de importante, cei trei parteneri au cu siguranţă şi alte obiective, mai mult sau mai puţin vizibile în acest moment.
Cine şi ce câştigă
Marca Renault pare să aibă cel ma