Noul Jaguar XJ impresonează prin multe aspecte. Unele dintre ele sunt perfect tangibile şi se văd, altele sunt ascunse privirii, dar se simt în momentul în care eşti pasager sau te afli la volan. Un exemplu este caroseria. Una dintre cele mai avansate – dacă nu chiar „cea mai“.
Ca să fie contemporan, întreaga structură de rezistenţă a noului vârf de gamă Jaguar a fost realizată din aliaje de aluminiu „altoite", pe ici pe colo, cu ceva magneziu, un metal şi mai uşor dar şi mai rezistent decât aluminiul. E drept că şi mai scump şi infinit mai complicat de prelucrat.
Avantajul aluminiului
Mark White, specialistul Jaguar în aceste tehnologii ne spune: „Adio suduri şi alte tehnologii învechite. Am folosit peste 2800 de nituri autonivelante şi circa 90 m de răşini adezive. Am ajuns la o greutate a maşinii lider în segment.
„Concret, noul XJ este mai uşor cu 175 kg faţă de BMW Seria 7, cu 155 kg faţă de Mercedes Clasa S şi chiar cu vreo 30 de kg faţă de actualul Audi A8 - la rândul său cu structură din aluminiu. Dacă este să facem comparaţia cu VW Phaeton - cea mai grea - atunci diferenţa este aproape cât o maşină de F1!
Folosirea extensivă a aliajelor de aluminiu de înaltă rezistenţă a făcut ca noul XJ să capete o rigiditate torsională excepţională care se transmformă într-o dinamică bună.
Chiar şi dacă privim lucrurile din perspectiva eco, producătorul vine cu o altă premieră importantă, folosind peste 50% din materia primă provenită din aluminiu reciclat. Amprenta de carbon a fabricaţiei scade dramatic, cu 3,3 tone de CO2 pe fiecare automobil produs! Iar 95% din toată maşina este reciclabilă. Un „statement green" pe care puţini l-am fi aşteptat de la - totuşi micuţul Jaguar.