Până în iunie 2011, centrul Băniei, unde în prezent circulaţia automobilelor este interzisă doar în weekenduri, ar trebui închis permanent, iar accesul maşinilor, blocat prin montarea unor stâlpişori. În zona centrală a municipiului nu vor mai avea voie să circule decât maşini cu motoare Euro 3 şi peste. Ceilalţi proprietari de autoturisme va trebui să plătească o taxă pentru a circula şi, în aceeaşi zonă, staţionarea va fi interzisă cu desăvârşire.
Restricţionarea traficului rutier în centrul Craiovei şi transformarea centrului istoric al oraşului, între primărie - Palatul Administrativ - Bibilioteca Judeţeană - str. Unirii, într-o permanentă zonă pietonală sunt mai aproape decât am fi crezut. Măsurile descrise mai sus au ca termen-limită luna iunie a anului viitor şi fac parte dintr-un plan pus la punct de autorităţile locale pentru a proteja mediul înconjurător şi pentru a îmbunătăţi calitatea aerului. Planul include, pe lângă măsuri de restricţionare a circulaţiei automobilelor, şi unele care vizează transportul în comun, modernizarea infrastructurii stradale, refacerea spaţiilor verzi şi, inevitabil, controale din partea poliţiei sau comisarilor de mediu. Motivele pentru care aceste măsuri trebuie transformate în realitate în cel mult 14 luni provin din legislaţia europeană de protecţie a mediului. România a eşuat în încercarea de a îmbunătăţi calitatea aerului în aglomeraţiile urbane. Concret, comisia europeană a semnalat faptul că, spre exemplu, în Craiova, concentraţiile maxime admise de particule nocive în aer au fost depăşite anul trecut de 37 de ori, respectiv în 37 de zile, iar anul acesta s-au înregistrat deja nouă depăşiri. Autorităţile au fost nevoite să promită că vor lua o serie de măsuri suplimentare pentru municipiu, trecut în scriptele legislative de mediu ca făcând parte din aglomerarea urbană Craiova, astfel încât să nu se ajungă