Romanii dau in fiecare zi peste jumatate de milion de euro pe saorma, pe o piata de 200 de milioane de euro anual, adica 10% din intreaga piata de tip fast-food din Romania, scrie revista BUSINESS Magazin.
Saormeriile din Romania vand in medie 220.000 de saorme de 10 lei (2,5 euro) in fiecare zi a anului, bazandu-se in primul rand pe faptul ca ofera mancare ieftina si la indemana, dupa cum spune sociologul Mircea Kivu. "Sunt tineri care ies in oras, se intorc din cluburi si li se face foame sau taximetristi si alti muncitori care ies sau intra in tura. Iar saormeriile le ofera exact ceea ce isi doresc: un fel de mancare ieftin si la indemana."
"Prietenii mi-au zis ca sunt nebun, dar eu cred ca am o nisa: o saorma, dar nu ieftina, ci asa cum am vazut eu in Siria sau in alte tari arabe pe unde am mai fost. Sunt, cred, singurul care foloseste ketchup Heinz. Si ei s-au mirat cand le-am spus ca il folosesc pentru saorma. Ba, mai mult, pe langa cele patru sosuri obisnuite (ketchup dulce si picant si maioneza cu sau fara usturoi - n. red.), mai am inca noua ale caror retete le-am adaptat eu", spune Razvan, administratorul firmei care detine saormeria "La Haleala".
Cu astfel de ingrediente, "La Haleala" vinde cam 300-400 de saorma pe zi, cu un varf vinerea seara. La un pret de 14 lei, aceasta inseamna mai bine de 1.000 de euro pentru micutul spatiu comercial de 60 de metri patrati in care lucreaza patru oameni.
"Cel mai mult am vandut 700 de saorma intr-o zi, dar suntem departe de ce vinde Dristor, Genin sau Maverick." Cele trei nume mentionate de Razvan - situate in unele dintre cele mai dense zone din Capitala - sunt deschise in urma cu cel putin 10-15 ani, nu doi, precum micutul spatiu de 60 de metri patrati al lui Razvan, si sunt recunoscute de aproape toti jucatorii din domeniu ca fiind printre cele mai prolifice saormerii, avand clienti