AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst România şi Splendid Interactive au decis adoptarea unui set de principii care să guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing online, potrivit unui comunicat de presă. Decizie vine într-un context în care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor).
Semnatarii îşi propun să dezvolte şi să promoveze către clienţii de publicitate interesaţi de soluţii de performance marketing campanii construite pe următoarele principii:
Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferentţerea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clientţ (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
De asemenea, recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate) însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.
Vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se tar