Gigantul P&G ia in calcul cresterea numarului de servicii realizate in Romania pentru subsidiarele companiei din afara tarii, dupa circa patru ani de la inaugurarea centrului de achizitii din Bucuresti. Romanii ar putea negocia in urmatorii ani cu furnizorii de materii prime ai fabricilor P&G prin video-conferinta.
Este Romania inca o piata ieftina? Directorul de achizitii al P&G spune ca, la un volum al tranzactiilor procesate anual in Bucuresti de 13 miliarde de dolari, costul cu forta de munca pare nesemnificativ, de aceea criteriile precum competentele angajatilor primeaza inaintea salariului mediu pe piata.
"Daca ne-am fi uitat in primul rand la costuri, centrul de achizitii deschis in 2005 pentru pietele din Europa, Orientul Mijlociu si Africa nu ar fi fost in Romania, ci intr-o tara din Asia", afirma Camille Chammas, vicepresedinte pe achizitii al diviziei P&G Global Business Services.
Alte companii mari care au deschis recent centre de servicii in Romania sunt British American Tobacco, cel mai mare jucator din industria locala a bunurilor de larg consum, si Metro, cel mai mare comerciant de pe piata. Diviziile locale de servicii regionale ale celor doi giganti au creat in ultimii doi ani peste 400 de locuri de munca in IT si domeniul financiar.
Americanii de la P&G si-au deschis centrul de achizitii din Bucuresti in 2005, dupa ce au analizat si Varsovia (capitala Poloniei) pentru acest proiect, oras in care aveau deja un centru regional de servicii IT.
In 2005, cel mai important criteriu de alegere a locatiei pentru noul centru regional de achizitii au fost competentele lingvistice ale angajatilor, potrivit reprezentantilor P&G. In biroul din Bucuresti se vorbesc in acest moment 10 limbi straine, dar cel mai mult se lucreaza in engleza si germana.
Toate achizitiile realizate de P&G pentru circa 150 de locatii ale sale