Iniţial, grupul franco-germano-spaniol ceruse aprobarea documentului până la finele lunii aprilie, dar în condiţiile
în care negocierile nu s-au finalizat este posibil ca acest termen să fie amânat
Memorandumul propus de gigantul EADS Guvernului României cu privire la trecerea halei montaj de la compania IAR Ghimbav la societatea Eurocopter România, în care EADS este majoritar cu 51%, în timp ce IAR Ghimbav deţine 49 de procente, este încă în stadiul de „observaţii”, ne-a declarat, ieri, Neculai Banea, directorul general al producătorului braşovean de elicoptere. Banea a mai spus că „probabil s-a prelungit şi termenul impus de cei de la EADS”, după ce aceştia impuseseră ca o decizie clară să fie luată până la finele lunii aprilie, în caz contrar urmând să părăsească facilităţile din România.
Memorandumul mai arată că Eurocopter nu doreşte să participe la privatizarea IAR Ghimbav, dar intenţionează să investească 7,1 milioane de euro în Eurocopter România, urmând să îi aloce acesteia şi contractul de modernizare a elicopterelor 330 PUMA, încheiat cu Forţele Armate din Marea Britanie.
Ziarul nostru a informat încă de anul trecut cu privire la încercarea de „privatizare mascată” a companiei braşovene, prin preluarea unor active ale societăţii de către gigantul Eurocopter. De altfel, Eurocopter a anunţat că, în cazul în care lucrurile nu se vor derula astfel activitatea sa în România urmează a se încheia în 2012.
Potrivit discuţiilor care au început încă de anul trecut privind „dezvoltarea unei baze competitive în industria de elicoptere şi dezvoltarea Parcului Tehnologic Aerospaţial din Braşov”, companiile IAR Ghimbav, Eurocopter România şi Eurocopter vor purta negocieri privind modificarea „perimetrului actual de afaceri” prin aportarea sau vânzarea către EC Rom a unor terenuri, clădiri, instalaţii, unelte şi maşini aflate în prez