Cesarom crede că după acest an sectorul nu va mai avea nici măcar de unde să cadă
KAI România: Singurul motor al pieţei, finanţarea bancară, nu este încă deblocat cu adevărat
Producătorul de plăci ceramice Cesarom a anunţat că piaţa de profil va mai scădea şi anul acesta cu încă 10%, după declinul de mult mai puternic din 2009, iar nivelul ce va fi atins este unul atât de jos încât piaţa nu mai are de unde să cadă. Eduard Măcărescu, directorul comercial al Cesarom, susţine că în 2009 piaţa de profil din România a avut o valoare de 110 milioane de euro, mai redusă cu 40% faţă de anul 2008. "Comprimarea sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non rezidenţiale cât şi blocarea creditării au fost principalele motive care au dus la diminuarea pieţei de plăci ceramice în 2009. Anul acesta sperăm că piaţa de profil din România se va diminua doar cu 10%, ajungând la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro", a adăugat Măcărescu.
Reprezentanţii celuilalt mare jucător pe piaţa de plăci ceramice din România, KAI România, au confirmat scăderea de anul acesta, dar nu şi valorile prezentate de Cesarom, surprinzătoare din moment ce toate companiile de profil au aceleaşi studii de piaţă. "În 2010 piaţa de plăci ceramice va mai continua să scadă cu maximum 5-10% comparativ cu 2009. Aceasta pentru că în continuare motorul pieţei, finanţarea bancară, nu s-a deblocat cu adevărat", a declarat, pentru Curierul Naţional, Cătălin Rotaru, Country Manager KAI România.
În ceea ce priveşte nivelul pieţei, compania a precizat că valoarea reală se va situa în jurul a 130-135 mil. euro.
"Dacă în 2008 piaţa era estimată la 230-240 mil euro, la o scădere de 30-35% în 2009 rezultă o valoare de aproximativ 150 mil. euro în anul care a trecut. Dacă la această cifră se mai aplică şi scăderea estimată pe 2010 de 5-10%, rezultă o v