Comercianţii susţin că fac afaceri de sute de milioane de euro pe an.
În plină criză financiară, când mii de afaceri intră în faliment, shaormeriile înfloresc mai mult ca niciodată. Potrivit unei analize publicate de ziarul Gândul, românii devorează 220.000 de shaorme pe zi.
Poate fi mâncată pe fugă, se găseşte la orice colţ de stradă şi mai ales e ieftină! Delicioasa combinaţie de cartofi prăjiţi, carne, varză, castraveţi, ceapă, sosuri şi lipie se pare că a ajuns în topul preferinţelor românilor.
Într-un singur an, “afacerea shaorma” atinge colosala sumă de 200 de milioane de euro în România, reprezentând vânzările de lipie şi kebab (bucăţi de carne). Taximetriştii, clienţi fideli
“Noi vindem cam 100 de bucăţi pe zi, pentru că suntem o firmă mică şi nu prea avem vad. Dar oricum, merge mai bine ca în anii trecuţi, ba chiar pot spune că în ultima perioadă creşterea vânzărilor a fost semnificativă.
Probabil nu mai are lumea bani de restaurant şi preferă să înfulece o shaorma. Cei mai fideli clienţi sunt taximetriştii şi tinerii”, ne-a declarat Florin Pantazi, vânzător la o shaormerie.
Proprietarii de fast-food-uri care comercializează mâncare la lipie abia fac faţă vânzărilor
Legea fast-food, dată uitării
La începutul anului, ministrul sănătăţii Cseke Attila anunţa că echipa sa pregăteşte o taxă pentru mâncarea nesănătoasă, inclusiv pentru cea fast-food, ca să adune mai mulţi bani destinaţi sistemului sanitar. Vestea a stârnit un val de nemulţumiri în rândul producătorilor, care au ameninţat cu majorări de preţuri de până la 30%. Se pare însă că, la fel ca multe alte idei “măreţe” ale guvernanţilor noştri, pe proiectul pentru taxa fast-food s-a aşternut praful şi iniţiativa a fost dată uitării.
Pe 7 ianuarie, Libertatea a scris despre iniţiativa ministrului sănătăţii de a impozita mâncarea fast-food