Presedintele Traian Basescu a dezvaluit, intr-un interviu acordat B1 TV, ca este nevoit sa inchirieze piloti de fiecare data cand pleaca in delegatie. "Doi dintre cei trei piloti ai aeronavei prezidentiale nu mai sunt salariati ai Romavia, odata cu Legea care interzice pensia si salariul, cei doi piloti, care au peste 60 de ani amandoi, au trebuit sa plece la un SRL, si Romavia ii inchiriaza cand eu zbor sau ii inchiriaza pentru pregatirea aeronavei, pentru zboruri de incercare", a spus Basescu.
Presedintele a marturisit ca a trecut prin momente grele la bordul aernonavei prezi-dentiale, la intoarcerea din China, cand un hublou de la
cabina pilotilor s-a fisurat. Ca sa nu creeze presiune suplimentara in cabina, pilotii au fost nevoiti sa zboare la o altitudine mai mica si cu viteza redusa, reusind astfel sa aterizeze fara dificultati.
Avion cu birou si dormitor
Avionul prezidential Boeing 707 a fost fabricat in urma cu 36 de ani si are dormitor de 20 de metri patrati cu pat matrimonial, birou pentru sedinte si grup sanitar separat. Aeronava presedintelui poate zbura cu o viteza de 1.000 km/h, avand o autonomie de 3.700 de km, ceea ce inseamna ca poate zbura de la Bucuresti la Lisabona fara oprire.
Presedintele Traian Basescu a dezvaluit, intr-un interviu acordat B1 TV, ca este nevoit sa inchirieze piloti de fiecare data cand pleaca in delegatie. "Doi dintre cei trei piloti ai aeronavei prezidentiale nu mai sunt salariati ai Romavia, odata cu Legea care interzice pensia si salariul, cei doi piloti, care au peste 60 de ani amandoi, au trebuit sa plece la un SRL, si Romavia ii inchiriaza cand eu zbor sau ii inchiriaza pentru pregatirea aeronavei, pentru zboruri de incercare", a spus Basescu.
Presedintele a marturisit ca a trecut prin momente grele la bordul aernonavei prezi-dentiale, la intoarcerea