Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Subaru a prezentat versiunea sedan a vârfului de gamă Impreza WRX STI, rival direct pentru Mitsubishi Lancer EVO X.
În momentul de faţă Subaru oferă versiunea de top a gamei Impreza in două versiuni de caroserie: sedan şi hatchback. Este pentru prima oară în istoria mărcii nipone când se adoptă o astfel de strategie pentru Impreza.
Comparativ cu generaţia precedentă, sedanul WRX STI beneficiază de o suspensie revizuită, jante de 18 inci mai uşoare şi elemente de design menite să-i accentueze caracterul sportiv, dintre acestea nelipsind eleronul posterior generos.
Pentru o ţinută de drum superioară, Impreza STI aduce bare stabilizatoare faţă şi spate mai groase decât ale modelului existent şi amortizoare cu o cursă mai fermă (un plus de 15,6% în faţă şi 53% în spate). La interior, modelul aduce un nou sistem audio cu CD player, conexiune Bluetooth şi iPod, respectiv port USB şi radio prin satelit XM/SIRIUS (pentru piaţa americană).
Sedanul clasic
Decizia de a oferi şi o versiune sedan a fost luată cel mai probabil în urma criticilor fanilor care nu au adoptat foarte uşor strategia elaborată de subaru în urmă cu trei ani. Atunci compania japoneză viza o extindere fără precedent pe piaţa europeană.
Aici, specificul local favorizează caroseria de tip hatchback, astfel că generaţia actuală a Impreza a fost lansată în această formulă. O mişcare revoluţionară, ce a atras cumpărători noi dar a fost criticată destul de puternic de către clienţii fideli. În special cei din SUA - cea mai mare piaţă pentru Subaru - care nu au ingurgitat prea uşor trecerea la hatchback.
Marketing inteligent
Dincolo de presiunea fanilor, pentru Subaru trecerea la formula berlină plus hatchback a fost şi o chestiune economică. Aşa cum spunea Ferdinand Piech, fostul preşedinte al grupului VW, cu cât ai mai