Majoritatea tinerilor care au între 15 şi 25 de ani nu au lucrat niciodată, dar vor ca la locul de muncă să fie bine remuneraţi şi să aibă "şefi corecţi". De partea lor, angajatorii aşteaptă de la candidaţi să fie profesionişti şi instruiţi. Sunt concluziile a două cercetări realizate într-un proiect european.
Majoritatea tinerilor care au între 15 şi 25 de ani nu au lucrat niciodată, dar vor ca la locul de muncă să fie bine remuneraţi şi să aibă "şefi corecţi". De partea lor, angajatorii aşteaptă de la candidaţi să fie profesionişti şi instruiţi. Sunt concluziile a două cercetări realizate într-un proiect european.
În privinţa consumului de media şi de internet, majoritatea tinerilor intervievaţi au afirmat că sunt mari consumatori de televiziune, preferând emisiunile de divertisment şi mai puţin programele informative, iar 52 la sută utilizează zilnic internetul, accesând reţele de socializare, jocuri dar şi site-uri pentru găsirea unui loc de muncă.
Majoritatea motivelor invocate de cei care nu au apelat la serviciile Agenţiilor de ocupare şi formare profesională par să ţină mai degrabă de necunoaşterea serviciilor, lipsa de interes, comoditatea sau lipsa de timp.
Iniţiatorii cercetării atrag însă atenţia că o parte din motive vizează explicit instituţia ca atare, printre motivele invocate de tineri fiind: lipsa de credibilitate, lipsa de atractivitate a ofertelor de locuri de muncă şi deficienţele de funcţionare.
Din totalul tinerilor intervievaţi, 78,6 la sută susţin că nu au refuzat nicio ofertă de serviciu până acum.
Angajatorii, la rîndul lor, aşteptă "tineri bine pregătiţi / instruiţi / competenţi / buni profesionişti", " dinamici, cu iniţiativă" si "responsabili".
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat un proiect european de peste 10 milioane de lei care vizează creşterea gradului de ocupar