Expoziţia "De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România" va fi prezentată din 29 aprilie până pe 20 mai la Institutul Cultural Român (ICR) din Capitală, reunind reclame inedite din perioada interbelică şi cea comunistă, potrivit Mediafax.
Autorii expoziţiei, ce reuneşte 70 de exponate, sunt Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.
Întâlnirea dintre luxul interbelic şi utilitatea comunistă, "invitaţiuni" făcute de Bally, Sache şi Mociorniţa pentru achiziţionarea de produse, Ministerul Industriei, Petrolului şi Chimiei care "asigură aprovizionarea", rime pline de umor şi slogane atrăgătoare - "Stomacul când ţi se-ntăreşte,/ Tablete tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar Koprolu-i salutar." (Purgativ ideal de ciocolată) şi "Câtă vrajă are marea,/ Tot mai fermecată-i zarea!" ("Şampania, Elixir de bună dispoziţie şi tinereţe") - oferă o perspectivă remarcabilă asupra modului în care generaţii diferite au fost ademenite să consume.
Pe lângă aceasta, reclama spune poveşti despre oameni, mentalităţi şi atitudini care, privite peste timp, frapează, sensibilizează sau stârnesc melancolia.
Branduri internaţionale versus întreprinderi cu denumiri înflăcărat-cutezătoare fac deliciul celor care îşi supun privirea unei experienţe cu adevărat contrastante: două tipologii artistice şi ideologice, desprinse parcă din două lumi. Totuşi, este reprezentată aceeaşi Românie, văzută timp de 70 de ani prin prisma reclamelor.
Expoziţia "De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România" va fi prezentată din 29 aprilie până pe 20 mai la Institutul Cultural Român (ICR) din Capitală, reunind reclame inedite din perioada interbelică şi cea comunistă, potrivit Mediafax.
Autorii expoziţiei, ce reuneşte 70 de exponate, sunt Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la U