Manuela Necula, CEO-ul Ogilvy Group Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, spune ca presiunea pe rentabilitatea investitiilor in publicitate (ROI) este mare, clientii fiind atenti la fiecare ban pe care il scot din buzunar.
"Uitandu-ne in pauza publicitara din primele luni ale anului observam ca balanta dintre campaniile de imagine si cele tactice pare mai buna decat in 2009. Clientii sunt insa foarte atenti la fiecare pas pe care il fac. Presiunea pe ROI (return of investment) continua sa fie la fel de mare", spune Manuela Necula, 41 de ani, care conduce grupul Ogilvy din 2005.
In ceea ce priveste anul 2010, ea afirma ca este dur, iar lupta jucatorilor din piata de comunicare se va da pe castigarea de cota de piata, in conditiile in care bugetele clientilor sunt mai mici sau cel mult egale cu cele din 2009. "Marketerii sunt mai pregatiti sa infrunte 2010, fata de acelasi moment al anului 2009. Pe de alta parte, sa nu uitam ca startul lui 2010 a fost dat dintr-o cu totul alta pozitie fata de cea a anului precedent, cand se simteau inca efectele rezultatelor exceptionale ale anului 2008. (...) Ne asteptam ca 2010 sa fie un an dur, in care lupta pentru market share a jucatorilor din piata de comunicare sa fie pe primul plan, pentru ca, in conditiile unei investitii egale sau mai mici comparativ cu 2009, castigarea de market share e principala cale pentru crestere."
Manuela Necula, care acum un deceniu a fost unul dintre primii manageri ai restaurantelor Pizza Hut in Romania, sustine ca anul trecut clientii grupului au avut strategii diferite, iar cei care au continuat sa investeasca in comunicare au avut de castigat. "Unii au mers impotriva curentului si au investit masiv, castigand cota de piata, altii au ales sa nu mai sustina toate brandurile, ci doar pe cele strategice, in timp ce altii au redus semni