Mai multe grupuri media, regii de vanzari interactive si companii online au adoptat un set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de publicitate, se arata intr-un comunicat comun al acestora. Aceste principii si recomandari vor fi aplicate incepand cu data de 1 mai.
Prin adoptarea acestui set de principii, AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive isi propun sa faca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online.
"Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor). Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice", se mai arata in comunicat.
Setului de principii adoptat de cele zece companii vizeaza utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utili