Podul care va lega localitatea Vidin din Bulgaria de portul românesc Calafat ar trebui să intre în exploatare până la finele anului 2010, apreciază surse ale directoratului general pentru politică regională al Comisiei Europene. Întâlnirile dintre premierii României şi Bulgariei, Emil Boc şi Boiko Borisov, care s-au intensificat în ultimul timp, nu oferă însă nicio certitudine în legătură cu finalizarea la timp a lucrărilor de construcţie a podului peste Dunăre, dintre Calafat şi Vidin, cu riscul ca cele două ţări să piardă fonduri europene de milioane de euro.
Presa bulgară relatează tot mai des despre problemele legate de construirea podului, afirmând că piedicile pe calea finalizării acestuia nu au doar un caracter tehnic, ci şi geostrategic. României îi sunt aduse acuze cum că Bulgaria ar fi pierdut poziţia de cel mai scurt drum între Europa şi Orientul Mijlociu, din cauză că desele schimbări la nivel politic ar fi trenat construcţia podului. În replică, ministrul Transporturilor Radu Berceanu a demontat toate aceste acuzaţii şi a precizat că în momentul de faţă bulgarii sunt mult mai în urmă cu lucrările, deşi ei au aproape întreg podul de construit.
„Este o minciună sfruntată! Constructorii spanioli au început aceeaşi tărăşenie, iar bulgarii, tot cu vechea poveste, că noi suntem vinovaţi. La ultima întâlnire chiar i-am întrebat cum pot să spună că ceaţa nu îi lasă să lucreze? Păi ceaţa era pe un kilometru, puteau să lucreze la un alt picior de pod unde nu era ceaţă. Ce îi împiedica să lucreze?”, a afirmat ministrul Berceanu pentru AdS Craiova.
Constructorii se mişcă greu
Acesta a mai adăugat însă că nu e prea mulţumit nici de constructorii spanioli care lucrează infrastructura podului ce îi revine părţii române: „Nu prea lucrează nici ăştia de la noi. Sunt vai de mama lor!“. De altfel, Radu Berceanu a acuzat în repetate rândur