Consortiul franco-elen Vinci-Aktor a denuntat ieri unilateral contractul. Surse din minister spun ca a cerut mai multi bani si amanarea constructiei, iar ministrul Berceanu ar fi refuzat, de teama unui nou caz Bechtel.
Contractul pentru realizarea autostrazii Comarnic-Brasov (55 km), cu o valoare de construire de 1,9 mld. euro, inclusiv TVA, a incetat astazi dupa ce consortiul Vinci-Aktor a solicitat denuntarea unilaterala a primului contract public-privat din infrastructura de pe piata locala. Astfel, cel mai promovat proiect al Ministerului Transporturilor s-a transformat intr-un esec, dupa ce licitatia s-a intins pe o perioada de doi ani de zile.
Vinci-Aktor si reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) nu au ajuns la un acord in ceea ce priveste finantarea proiectului si termenii de finalizare si incepere a constructiei.
"Reprezentantii Vinci-Aktor au prezentat o lista cu modificarile pe care ar vrea sa le faca la contractul de realizare a autostrazii Comarnic-Brasov, care schimbau practic tot contractul initial si ca termen de finalizare, si ca bani alocati pentru proiect. Organizarea de santier ar fi urmat sa inceapa in 2012, in loc de 2011", au declarat pentru ZF surse din CNADNR. Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a anuntat ca va face o conferinta luni, 19 aprilie, pentru a explica motivele care au condus la incetarea contractului. Christophe Pelissie du Raussas, senior vicepresident al Vinci, si Radu Berceanu au semnat contractul de realizare a autostrazii pe 18 ianuarie, iar ulterior consortiul castigator franco-elen Vinci-Aktor avea 90 de zile sa pregateasca documentele pentru obtinerea finantarii si sase luni sa inchida financiar proiectul. Ulterior urmau patru ani pentru construirea autostrazii.
De acest lucru s-a folosit si consortiul Carpati Autostrada, format din firmele Vinci