Autorităţile locale din Slătioara se opun vehement construcţiei şoselei de centură a Slatinei care ar trece prin satul Salcia şi ar afecta 200 de case.
Pe lângă faptul că au dat un aviz nefavorabil construirii şoselei de centură, autorităţile locale din Slătioara au trecut actul şi prin consiliul local şi au dat o hotârâre prin care au găsit şi o soluţie, schimbarea traseului stabilit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Şi arhitectul şef al judeţului, Ovidiu Davidescu consideră că ideea autorităţilor loacle din Slătioara este bună. „Consiliul Local Slătioara a propus ca pentru a nu fi afectată zona de locuinţe, şoseaua de centură ar trebui să ocolească satul Salcia pâna la km 3 unde va traversa drumul judeţean DJ 677. Soluţia lor este bună şi s-ar termina toate aceste discuţii”, a spus Davidescu.
Centura ar avea 11,7 kilometri
Acesta este a doua variantă a centurii ocolitoare pe care consiliul local Slătioara o respinge. „Primul proiect pe care CNADN l-a propus în 2006 a fost şi mai prost. Ar fi trecut pe baraj, ar fi intrat în oraş şi ar fi trecut pe străzile Tudor Valdimirescu şi Cimitirului şi bineînţeles prin Salcia. Cum o centură nu putea să intre în oraş, a fost respins. Acum l-au modificat, dar au l-au lăsat să treacă în continuare prin Salcia”, a explicat Ovidiu Davidescu.
Reprezentanţii primăriei Slatina se tem că toate aceste probleme care întârzie demararea lucrărilor ar putea bloca investiţia de 50 de milioane de euro.
„Dacă primăria Slătioara nu îşi dă acordul, putem pierde în orice moment această finanţare. Nu putem să comunicăm cu ei”, a spus Minel Prina, administrator public din cadrul Primăriei Slatina. Centura ar începe de la poarta 3 de la ALRO, ar ocoli Satu Nou, ar coborî pe la Curtişoara şi se va construi un nou pod de 800 de metri peste Olt după barajul de la Arceşti şi ar ieşi din satul