Teva, cel mai mare jucator pe piata mondiala a medicamentelor generice (medicamente produse dupa ce a expirat patentul unui produs original), si-a stabilit pentru acest an o crestere cu 40-50% a afacerilor pe piata locala si vrea sa ajunga in urmatorii 2-3 ani in topul celor mai mari cinci jucatori pe piata locala de generice prin noi lansari de medicamente.
"In prima jumatate a anului trecut am pregatit terenul: am restructurat organizatia, am revizuit portofoliul de produse, deoarece o mare parte dintre acestea erau destul de vechi. Asta a insemnat o scadere a afacerilor in primele sase luni, iar revenirea pe crestere s-a produs in iulie-august si s-a datorat lansarii de produse noi. In a doua parte a anului am avut un avans de 40-50%, ritm pe care intentionam sa-l pastram si in 2010", spune Alina Luiceanu directorul general al Teva Pharmaceuticals.
Luiceanu a venit la conducerea Teva in ianuarie anul trecut, dupa ce anterior a ocupat functia de director comercial in cadrul companiei GlaxoSmithKline, inlocuind-o in functie pe Dana Stanciulescu.
Anul trecut, compania a inregistrat pe plan local afaceri de 70 mil. lei (17,5 mil. euro), in crestere cu 6% fata de 2008. In conditiile unui ritm de crestere de 40-50%, cifra de afaceri a companiei ar putea atinge 100 mil. lei (23,8 mil. euro).
Cota de piata a Teva era la sfarsitul 2009 de 5%, ceea ce a plasat compania pe pozitia a noua in topul companiilor de generice de pe piata locala. "Scopul nostru este ca in urmatorii 2-3 ani sa ajungem in top cinci jucatori de pe piata de generice, in principal prin noi lansari de produse."
In portofoliul Teva Romania se afla 100 de produse, 50% din cifra de afaceri fiind generata de mai putin de zece medicamente pentru osteoporoza, scleroza multipla, imunitate si oncologie. "Anul trecut am lansat 13 produse noi care au generat aproape jumatate din crest