Grupul Danone isi va modifica reclamele la iaurturile Activia si Actimel, dupa ce a anuntat ca renunta la incercarea de a obtine recunoasterea efectelor benefice asupra sanatatii generate de consumul celor doua produse, anunta AFP.
In raportul trimestrial privind veniturile, gigantul francez a precizat ca a retras de la Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) solicitarea prin care incerca sa obtina recunoasterea oficiala a presupuselor efecte benefice asupra sanatatii.
Actiunile Danone au scazut cu peste 1% pe bursa din Paris dupa acest anunt, in ciuda faptului ca grupul a anuntat o crestere a veniturilor in primul trimestru de 8,3%, pana la 3,9 miliarde euro.
Danone isi motiveaza decizia prin "lipsa de claritate si vizibilitate in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor europene" din domeniu.
In prezent, Danone isi promoveaza cele doua branduri de iaurt sub asertiunile ca Activia rezolva problemele de tranzit intestinal lent iar Actimel contribuie la intarirea apararii naturale a organismului.
EFSA nu a confirmat deocamdata niciuna dintre pretentiile companiei, iar reclamele grupului au fost deja modificate in Franta.
In februarie, Autoritatea europeana a decis ca afirmatiile Danone, potrivit carora un ingredient denumit Immunofortis, prezent in produsele destinate copiilor, contribuie la intarirea sistemului imunitar nu sunt sustinute stiintific.
"Dovezile furnizate sunt insuficiente pentru a stabili o legatura cauza-efect intre consumul de Immunofortis si un raspuns imunitar pozitiv", au concluzionat oamenii de stiinta ai agentiei.
Danone a avut probleme si in Marea Britanie din cauza promovarii unor produse pe linia efectelor pozitive asupra sanatatii. Autoritatea britanica in domeniul publicitatii a admis patru plangeri legate de lipsa de acuratete a un