Grupul comercial francez Auchan, prezent si pe piata romaneasca, a inregistrat o crestere usoara in 2009, datorita magazinelor deschise in Europa de Est si Asia, precum si aplicarii legii modernizarii economiei in Franţa (LME), informeaza cotidianul Les Echos citat de Agerpres.
Grupul francez a resimţit efectele crizei economice, inregistrand un profit net in scadere cu 6,5 la suta faţa de 2008, la 696 milioane de euro, insa a stiut sa amortizeze efectele acesteia, dupa cum o arata veniturile inainte de taxe, in usoara crestere, de 0,5 la suta, la 39,67 miliarde de euro, si profitul operaţional, de asemenea in crestere, cu 3,9 la suta, la 2,34 miliarde de euro.
Aceste rezultate au fost calificate drept onorabile de directorul financiar al grupului, Xavier de Mézerac. Cifra de afaceri globala a grupului a scazut cu doar 1,2 la suta, iar pentru Auchan Franţa, cu 1,4 la suta.
Totusi, extinderea internaţionala a grupului a permis compensarea acestor rezultate. Dezvoltarea grupului a dus la o crestere a activitaţii de 4,9 la suta. Din cele 47 de hipermarketuri deschise sau preluate anul trecut, 13 au fost in Europa Centrala si de Est, iar 25 in Asia. Aceste zone geografice au inregistrat o crestere de 12,9 la suta si reprezinta 24 la suta din cifra de afaceri a grupului.
Totusi, recesiunea mondiala a devalorizat unele monede naţionale, precum hryvnia ucraineana, ceea ce a dus la scaderea cu 21,2 la suta a activitaţilor grupului din lanţul de magazine Anthousa.
In Franţa, directorul general Auchan Franţa a anunţat o scadere de 3,5 la suta a cifrei de afaceri pe 2009, la 14,8 miliarde de euro inainte de taxe.
Xavier de Mézerac se declara insa 'mai optimist pentru situaţia din aprilie 2010 faţa de aprilie 2009'. Din nou, principalul motor al cresterii grupului vor fi magazinele deschise in strainatate. Gr