Ford Romania, cel de-al doilea constructor de pe piata locala, mai are la dispozitie un an pentru a majora productia uzinei de la Craiova de la 300 de masini pe luna in prezent la aproape 21.000 de unitati (250.000 de masini pe an), altfel va trebui sa plateasca statului roman daune.
Daunele pot ajunge pana la 25% din valoarea de achizitie de 57 mil. euro a pachetului de 76% din Automobile Craiova, potrivit contractului de privatizare. Astfel, daca la Craiova se vor produce anul viitor mai putin de 200.000 de autovehicule, statul roman va incasa de la Ford Motor Company 14 mil. euro, daca se vor produce intre 200 si 225 de mii de masini, se vor plati daune de 10% sau 5,7 mil. euro, si 5% sau aproape 2,9 mil. euro daca se vor asambla intre 225 si 250 de mii de autovehicule.
Ford a produs in total 580 de autovehicule comerciale Transit Connect de la demararea oficiala a productiei in luna septembrie si pana la finele lunii februarie, ceea ce determina o medie zilnica de aproximativ patru autovehicule pe zi, adica de 300 de ori mai putin decat produce Dacia la Mioveni.
Exporturile uzinei de la Craiova au reprezentat la nivelul lunii ianuarie intreaga productie, in timp ce per total nivelul acestora este de peste 95%. Principalele piete de export au fost Germania, Marea Britanie si Bulgaria. Acelasi nivel de peste 90% al exporturilor se va mentine si in 2010, potrivit lui Wolfgang Schneider, vicepresedintele Ford Europa pe probleme guvernamentale si de mediu.
Potrivit statisticilor oficiale, singurele doua luni cu productie efectiva au fost noiembrie si ianuarie, atunci cand s-au asamblat 300, respectiv 58 de vehicule comerciale. Astfel, desi productia a fost anuntata in septembrie, aceasta a fost demarata cu adevarat abia in noiembrie.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Sebastian Vladescu, ministrul finantelor, Ford are in plan ating