Astra a crescut puternic anul trecut pe asigurari RCA, dar pe Casco a scazut cu 22%
Singura companie de asigurari cu capital majoritar romanesc, Astra, controlata de omul de afaceri Dan Adamescu, si-a bugetat pentru acest an o dublare a profitului, pana la 11,8 mil. lei (circa 2,8 mil. euro).
Compania, care ocupa la sfarsitul anului trecut locul patru in piata asigurarilor, are in plan o majorare a primelor brute subscrise cu 40% fata de 2009, urmand sa treaca pragul de 1 mld. lei. In prezent, doar primii doi asiguratori din piata trec de acest prag: Allianz-Tiriac, cu subscrieri de 1,29 mld. lei anul trecut, si Omniasig, cu 1,11 mld. lei. Pe locul trei in piata de afla francezii de la Groupama, cu subscrieri de 887 mil. lei.
"Estimam o dublare a profitului fata de 2009, bazandu-ne pe estimarea cu privire la primele brute subscrise si pe eficientizarea costurilor. Masuri de reducere a costurilor am luat inca de anul trecut: am obtinut o reducere a chiriilor de 25% si am renuntat la publicitatea TV pentru campania RCA de iarna, lucru care nu a afectat deloc vanzarile", a declarat pentru ZF Radu Mustatea, directorul general al Astra.
In fiecare iarna asiguratorii investesc masiv in publicitate pentru promovarea politelor de raspundere civila auto obigatorie (RCA), in special prin publicitate TV, deoarece o parte din clienti isi reinnoiesc politele in perioada decembrie-ianuarie. "O astfel de campanie costa peste un milion de euro, este un cost foarte mare", explica Mustatea.
Astra a incheiat anul trecut cu o crestere de 25% a subscrierilor, in conditiile in care piata a stagnat. Primele brute subscrise de companie s-au ridicat la 809,5 mil. lei (192 mil. euro), in timp ce profitul net a fost de 6,2 mil. lei (1,5 mil. euro), in crestere cu 77%. La fel ca in cazul multor firme de asigurari, politele auto domina portofoliul Astra, cu o