Supermarketurile si chioscurile, dar si retailerii de lux, au reinceput sa se uite spre spatii stradale. Proprietarii de malluri cauta echilibru intre brandurile notorii si retailerii care pot plati chirii mai mari.
Carrefour, magazinele Mic.Ro Retail ale lui Dinu Patriciu si distribuitorul ceasurilor Rolex sunt doar trei exemple de chiriasi aflati in cautarea unor spatii comerciale care nu se gasesc neaparat in malluri, destinatia preferata a retailerilor in ultimii ani, pe fondul emulatiei din piata imobiliara.
"Scaderea chiriilor pentru spatiile comerciale din centrul Bucurestiului a fost mult mai mare decat in mallurile care merg bine in Capitala si unde proprietarii au oferit in general reduceri temporare, pe o perioada de un an. Sunt lanturi de magazine de proximitate, precum Profi, Plus sau Mega Image, care se mai extind si este cerere si din partea brandurilor de lux in zona Dorobanti", spune Georgiana Andrei, head of retail department in cadrul firmei de consultanta imobiliara Colliers International.
Desi doar in Bucuresti sunt aproximativ 170 de spatii disponibile in centre comerciale, proprietarii de spatii stradale au reactionat mai repede comparativ cu proprietarii de malluri, care sunt interesati de intreg mixul de chiriasi, si nu doar de ocuparea unui spatiu comercial.
In plus, chiriile in malluri nu au scazut pentru toata lumea. "Proprietarii de centre comerciale din oras cer aceleasi chirii ca inainte de criza", spune proprietarul unei bijuterii din Iasi care cauta fie un spatiu de sine statator, fie unul gen "insula" in mijlocul arterei pietonale.
Proprietarii de centre comerciale au interese diferite de la doua tipuri de retaileri - daca marile lanturi comerciale aduc notorietate si trafic mallului, motiv pentru care au chirii mai reduse, micii retaileri, in general locali, sunt cei de la care se asteapta un plu